تدویر جلسه گزارشدهی سالانه انجمن فرهنگی میهن

عمومی

 

جلسه گزارشدهی سالانه انجمن فرهنگی میهن, طبق اجندای تائید شده, عصر جمعه 31 مارچ در سالون فریتیدهیوس دایر شد

پس از برگزیدن رئیس موقت, منشی و تنظیم کنندگان پروتوکول, رئیس انجمن میهن گزارش اساسی را بخوانش گرفته بیان داشت:

حاضرین محترم !

زمان گامهای سریع خویش را با گردش سیاره ما یعنی زمین همزمان ساخته و حوادث را چه خوبیهاست ویا زشتی و پلشتیها, بر انسانها تحمیل میدارد و یا خود انسانها خالق همچو پدیده ها میشوند. پس بدون تردید این انسانها اند که چگونه میتوانند ازین چرخشها به نفع خود استفاده نموده و از انجام عمل آن موفق بدرآیند. زندگی خود لحظه هاست و لحظه ها را باید غنیمت شمرد و با درک درست از مفهوم زیست, از زندگی لذت برد.

دوستان! با شما یکجا بازهم سال دیگری را با ستودنیها و زشتیها یش به عقب گذاشتیم و سال جدید 2017 را با تمنیات نیک آغاز کردیم. امیدوار و باورمندیم که با کار و پیکار خستگی نا پذیر و مبارزه بخاطر یک زندگی بهتر بتوانیم سال جاری را نیز با دست آوردها و خوشیهای ملموس سپری نمائیم.

عزیزان ارجمند! در سالیکه گذشت یعنی 2016 همچو سالهای پارآن, در کار و فعالیت انجمن میهن انجام شده های آموزشی ـ کلتوری زیادی صفحات گزارش ما را رنگین میسازد که همه و همه ثمره استعداد, نیرومندی و بازوان توانمند شماست.

به همین مناسبت سپری نمودن موفقانه سال پار و آغاز پر میمنت سال جدید را به شما تبریک و تهنیت میگویم.

انجمن فرهنگی میهن با تعداد زیادی از انجمنها, اتحادیه ها, فدراسیونها وسایر نهاد های اجتماعی ـ فرهنگی همکاری متقابل کاری داشته و نمایندگان هردو طرف در محافل و مجالس همدیگراشتراک فعال مینمایند.

در همین سال تعداد 28 تن تازه به این نهاد پیوستند که به نمایند گی هیئت رهبری انجمن میهن حضور شانرا خیر مقدم میگویم و مو فقیتهای مزید را برای همه شان آرزو می برم.

در زمینه جذب کمکها در برابر فعالیتهای آموزشی و کلتوری, انجمن میهن هزینه لازم را مطا بق به کارکردهایش بدست آورده است.

درینجا نتائج مثمر امور انجام شده را بصورت موجز میتوان چنین خلاصه نمود:

ـ دوری از انزوا و زندگی در تنهائی خارج از اجتماع؛

ـ وفق پیدا کردن با محیط زیست بمثابه سرزمین دومی و همپیوستگی در اجتماع؛

ـ ترویج دموکراسی و تامین عدالت اجتماعی ؛

ـ انتقال میراث پسند یده فرهنگی “اعم از رسوم وعنعنات بومی مورد پسند جوامع دموکراتیک” به نسل جوان از طریق تدویر محافل و مجالس درین زمینه با بزرگداشت از روزهای ملی و بین المللی؛

ـ عیادت و رسیدگی به سوگواران, بیماران و نیازمندان به کمکهای لازم بویژه همدیاران تازه وارد به این شهر؛

ـ ارتقاء سطح آگاهی خودی از لحاظ زبان, دانش کمپیوتر و معلومات آفاقی اجتماعی ـ سیاسی ؛

ـ ایجاد زمینه های خوب تفریحی مانند سیر وسفر به نقاط مختلف چون تفرجگاه ها, استراحتگاه ها, موزیم ها, تور کشتی به دانمارک وسایر کشورها, دوره گردی دستجمعی و خودمانی بین اعضای انجمن میهن وغیره؛

انجمن فرهنگی میهن همه این فعالیتها را بمنظور رفع خستگی ها, دوری از فشار های روحی و افسردگی روانی, رهائی از تنهائی برای اعضای خود همه ساله سازماندهی مینماید و می پندارد که همچو خدمات اجتماعی برای عزیزا ن مهاجر و پناهنده بسیار پر ثمر بوده و تا اندازه از رنج دوری وطن و همدیاران می کاهد.

دوستان! مختصری از آنچه طی سال پار انجام شد پیشکش حضور شما گردید و اذعان میداریم که ما عمل میکنیم و ناگزیر کاستیهای جزئی در کارکرد هایمان وجود دارد که بدون تردید با همیاری شما عزیزان میتوانیم این کمبودیها را از میان برداریم.

باورمندیم, هرگاه همه اعضای انجمن با انرژی و توانائی هائی که دارند دوستان فعالتر ما را مدد رسانند و در کار و فعالیت زیرین سهم ارزنده تر بگیرند, بی تردید نتائج ملموس را شاهد خواهیم بود:

ـ سهمگیری چشمگیر در کورسهای آموزشی؛

ـ پیشکش نمودن ابتکارات جدید برای بهبود هرچه بیشتر فعالیتهای انجمن میهن؛

ـ اشتراک و سهم فعال در سازماندهی رویداد های شهر گتنبرگ؛

ـ با وجودیکه پرداخت حق العضویتها نظر به سال پار بهتر شده است, باز هم بر این مسئوولیت تاکید میدارم.

اعضای محترم انجمن فرهنگی میهن!

باور کامل داریم که با صمیمیتهای موجود و تحکیم هرچه بیشتر اتحاد و همسویی و سهم اکتیف در کارکرد های انجمن, نتائج سال جاری ما را برازنده تر از سال پار خواهد ساخت.

من به نمایدندگی از هیئت رهبری انجمن, از ذواتیکه در امر بسر رسانیدن این وجیبه اجتماعی از هیچگونه مساعی بی شائبه دریغ نورزیده اند, مراتب امتنان و سپاس خویش را ابراز میدارم و برایشان تندرستی و پیروزیهای فزون را آرزو میبرم.

به تعقیب باارائه گزارش امور مالی ونظریات کمیسیون نظارت و کنترول, پرسش و پاسخ پیرامون گزارشهای یاد شده صورت گرفت و در نتیجه هیئت رهبری قبلی به اتفاق آراء عاری از مسئوولیت معرفی گردید.

در بخش تشکیلات در مجموع بشمول رئیس, معاون, منشی و مسئوول مالی به تعداد 15 تن از جمله ده تن از بانوان و پنج نفر از آقایون به اتفاق آراء بعنوان هیئت رهبری جدید برگزیده شدند.

در بخش پیشنهادات و انتقادات, تعدادی از اشتراک کنندگان کم کاری برخی از اعضاء را در فعالیتهای انجمن مورد انتقاد قرار داده و با پیشنهادات ابتکاری فعالیتهای آینده انجمن میهن را غنا بخشیدند.

جلسه در فضای دموکراتیک و صمیمیت به امید موفقیتهای مزید, ساعت 9 شب پایان یافت.

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

31مارچ 2017

گتنبرگ ـ سویدن