طبیعت‌گردی ریسک دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد – محققان بریتانیایی توصیه می‌کنند؛

عمومی

 

 

در دامان طبیعت فواید متعددی برای سلامت دارد

یافته‌ها نشان داد زندگی در کنار طبیعت یا قرارگیری منظم در معرض فضاهای سبز ریسک ابتلا به برخی بیماری‌ها نظیر دیابت نوع۲، بیماری‌های قلبی-عروقی، فشارخون بالا، زایمان زودهنگام و استرس را کاهش داده و سلامت عمومی بدن را تقویت می‌کند.

«اندی جونز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا بریتانیا، در این مورد می‌گوید: «ما غالبا به هنگام بیماری به سراغ دارو می‌رویم، اما رفتن به دامان طبیعت هم از ابتلا به بیماری پیشگیری می‌کند و هم به درمان بیماری کمک می‌کند. مطالعه ما نشان می‌دهد میزان این فواید به قدری بوده که دارای تاثیرات بالینی است.»

به گفته محققان، خواص تقویت کننده سلامت ناشی از جنگل و طبیعت از طریق ترکیب فیتونسید قابل توجیه است؛ این ترکیب ارگانیک که دارای خواص آنتی باکتریایی است، توسط درختان آزاد می‌شود.

به گفته محققان، افراد ساکن در فضاهای سبز فرصت‌های بیشتری برای تحرک فیزیکی دارند. همچنین، قرارگیری در معرض انواع گوناگون باکتری‌های موجود در مناطق طبیعی ممکن است برای سیستم ایمنی هم مفید بوده و موجب کاهش التهاب شود.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های مربوط به بیش از ۱۴۰ کشور شامل بیش از ۲۹۰ میلیون نفر را از ۲۰ کشور همچون بریتانیا، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا و ژاپن بررسی کردند.

سپری کردن زمان بیشتر در طبیعت موجب افزایش طول مدت خواب و کاهش میزان کورتیزول بزاق، نشانه فیزیولوژیکی استرس، می‌شود.

محققان امیدوارند این تحقیق موجب تشویق افراد برای گذران زمان بیشتر در طبیعت شود.