محلی که در آن نژادپرستی بیداد می‌کند

عمومی

عفو بین‌الملل پس از تحقیقی گسترده در مورد محتوای پیام‌های منتشر شده در توئیتر به نبود نظارت بر این شبکه اجتماعی اعتراض کرد

پایگاه خبری ریشه

به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل پس از تحقیقی گسترده در مورد محتوای پیام‌های منتشر شده در توئیتر به کمبود نظم و قانون در این شبکه اجتماعی اعتراض کرد و آن را محلی دانست که نژادپرستی و زن ستیزی بدون هیچ کنترلی رونق دارد.

عفو بین‌الملل این تحقیقات را با کمک شرکت Element AI انجام داد که شرکت سازنده نرم افزارهای هوش مصنوعی است. 6 هزار و پانصد داوطلب محتوای توئیت هایی را که در سال 2017 برای 778 زن سیاهپوست، سیاستمدار و خبرنگار در انگلیس و آمریکا فرستاده شده بود، بررسی کردند.

عفو بین‌الملل با استناد به نتایج به دست آمده اعلام کرد طی دوازده ماه 1.1 میلیون پیام مشکل دار و افراطی برای 778 زن فرستاده شده است که بدان معناست هر سی ثانیه یک پیام این چنینی ارسال شده است.

میلنا مارین، مسئول تحقیقات عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با این تحقیق، ما به اطلاعاتی دست یافتیم که آنچه را که زنان از مدت ها پیش می‌گویند تایید می‌کند. زنان می‌گویند توئیتر مکانی است که در آن نژاد پرستی و زن ستیزی بیداد می‌کند. ما دریافتیم زنان رنگین‌پوست بیش از سایر زنان در معرض این گونه پیام‌ها هستند و میزان پیام‌هایی از این دست که زنان سیاهپوست دریافت می‌کنند هیچ تناسبی با سایرین ندارد.

ملینا مارین گفت ناکامی توئیتر در مقابله با چنین مشکلی نشان می‌دهد که توئیتر به ساکت کردن صداهایی که پیشتر نیز در حاشیه بودند کمک می‌کند.

طبق تحقیقات عفو بین‌الملل زنان رنگین پوست در مقایسه با زنان سفید پوست 34 درصد بیشتر در معرض پیام های افراطی و مشکل دار هستند. این رقم در مورد زنان سیاهپوست به 84 درصد می‌رسد. عفو بین‌الملل از توئیتر خواست در مورد چگونگی به کارگیری نرم افزاراهای تشخیص خودکار پیام های افراطی شفافیت بیشتری داشته باشد. عفو بین‌الملل تاکید کرد محتوای افراطی و خشونت‌بار پیام‌ها ناقض قوانین توئیتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران