جدیدترین توصیه برای لاغر شدن

عمومی

 

مصرف متعادل انواع مغزها به شرط رعایت تعادل، افزایش تحرک، ورزش و بالا بردن مصرف انرژی در طول روز، به دلیل داشتن چربی‌های سالم و فیبر بالا، مانع پرخوری می‌شود و از این طریق به بهبود روند کاهش وزن افراد کمک می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نتیجه بسیاری از مطالعات تجربی نشان داده است که خوردن آجیل ربطی به اضافه وزن نداشته و حتی مانع از آن نیز می‌شود.

بر اساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش، افرادی که آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود گنجانده‌اند و به طور مرتب روزانه از انواع آجیل به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند، 5 درصد کمتر از دیگران دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.

مصرف متعادل انواع مغزها به شرط رعایت تعادل، افزایش تحرک، ورزش و بالا بردن مصرف انرژی در طول روز به دلیل داشتن چربی‌های سالم و فیبر بالا مانع پرخوری می‌شود و از این طریق به بهبود روند کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

محققان باور دارند، خوردن منظم آجیل به منظور کاهش وزن، روند کاهش وزن را تسریع می‌بخشد و کلسترول را به حالت عادی می‌رساند؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم و قرار دادن آجیل به عنوان میان وعده در آن، نه تنها مانع چاقی می‌شود بلکه می‌تواند نیازهای بدن را تأمین کند.

محققان دانشگاه و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) با بررسی 373 هزار بزرگسال در رده سنی 25 تا 70 سال از 10 کشور اروپایی به این نتیجه رسیدند، افرادی که به طور منظم آجیل می‌خورند، به اضافه وزن و چاقی مبتلا نمی‌شوند و از خطر بسیاری از بیماری‌ها نیز در امان‌اند.

پرسش و پاسخ از مردم نشان داد، بسیاری از افراد آجیل را به این دلیل که فکر می‌کنند چرب هستند و موجب افزایش وزن می‌شوند، مصرف نمی‌کنند؛ این در حالیست که چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع‌ نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند؛ اغلب مغزهای موجود در آجیل اسیدهای چرب اشباع‌ نشده هستند.

با تکیه بر نتایج پژوهش‌های علمی بلند مدت، مصرف آجیل می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد؛ البته به شرطی که آجیل را به شکلی منطقی و به عنوان جزئی از یک برنامه غذایی متعادل مصرف شود.