تجلیل از عید سعید اضحی ـ انجمن فرهنگی میهن

عمومی

 

زمان با مرور اش انسانها را با رویداد هائی موا جه میسازد که الهام بخش شادمانیها و غم و اندوه اند

حوادث مصیبت بارناشی از جنگ, برادر کشی و خشونت در برابر انسان از یکطرف و ناهنجاریهای زاده طبیعت از قبیل زلزله ها, طوفانها و قحطیهای ناشی از خشکسالی ها از جانب دیگر همه وهمه روزگار را بر انسانها تلخ و دشوار ساخته است که کشور ما افغانستان نیز ازین مصیبتها در امان نبوده و هر روز انسانهای بیدفاع وطن بهترین هستی یعنی زندگی خویش را از دست میدهند که بیشترینه در سوگواری ها و عزاداریها مشغول اند.

اما باید پذیرفت که زندگی توقف نکرده و زمان به حرکت خود ادامه میدهد.

نسل جوان , بالنده و ترقیخواه کشور که آینده از آن آنهاست با مشکلات موجود دست و پنچه نرم کرده و در برابر اهریمن عقب ماندگیها , فقر و بیسوادی با عزم جزم میرزمند و آینده شگوفا را نوید میدهند.

آنچه بر رویدادهای شادی زا ارتباط می گیرد, همانا روحیه تسلیم نا پذیری انسانهاست که در برابر دشواریها مقاومت کرده و ایام را به مراد خویش می چرخانند و از مناسبتهائیکه سرور آفرین اند استقبال مینمایند. بر سبیل مثال بزرگداشت از روزهای ملی و بین المللی و یا تجلیل از رسوم و عنعنات پسندیده سر زمین بومی که حفظ و رشد و انتقال آن به نسل های نو وظیفه همه است, زمینه خوبی برای خوشی و شادمانی انسانها می باشد.

به همین منظور به بهانه تجلیل از عید سعید اضحی, انجمن فرهنگی میهن محفلی را در یکی از رستورانهای شهر سازماندهی کرده بود که تعداد زیادی از دوستان در آن اشتراک ورزیده بودند.

در ابتدا بعنوان آغاز محفل, محترمه دیپلوم انجنیر نورضیا فرین , مسئوول بخش زنان انجمن, پارچه شعری را به همین مناست به دیکلمه گرفت و سپس رشته سخن را محترمه بانو ثریا احمدزی, نطاق ورزیده و شناخته شده بدست گرفت و در باره مزایای همچو محافل و تآثیر آنرا بالای زندگی فامیل ها و مخصوصآ اطفال و جوانان صحبت کرد.

به تعقیب محترم انجنیر حسام صدیقی, منشی انجمن به نمایندگی از هیئت مدیره آن ایام خوشی را به همه تبریک گفته و موفقیتهای مزید را بدوستان آرزونمود.

پس از صرف شام, دوستان به شنیدن موسیقی, بویژه آهنگهای شاد عیدانه گوش داده, جوانان به پایکوبی و اجرای اتن ملی پرداخته و خورد سالان به سرگرمی های کودکانه شان مشغول گردیدند.

محفل در فضای مسرت بار و شور وشعف حاضرین و عکسبرداریهای یادگاری خاتمه یافت

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

شنبه دوم سپتامبر 2017

گتنبرگ ـ سویدن

فوتو های یادگاری

farineid1

eid2 eid3 eid4 eid5 eid6 eid7 eid8 eid9 eid10