افزایش قتل و جرایم خشونت‌آمیزدر سال 2015 در آمریکا

عمومی

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در گزارش سالانه خود اعلام کرد، جرایم خشونت‌آمیز در آمریکا به ویژه در شهرهای بزرگ در سال 2015 میلادی افزایش یافته اما همچنان از نقطه اوج دهه 1990 میلادی پایین‌تر است

به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش می‌گوید سال گذشته میلادی یک میلیون و صد و نود و هفت هزار و هفتصد و چهار مورد قتل و دیگر جرایم خشونت‌آمیز در آمریکا رخ داده که نسبت به یک میلیون و صد و پنجاه و سه هزار و بیست و دو مورد سال 2014 میلادی افزایش داشته است. براساس گزارش اف.بی.آی در سال 1996 میلادی تعداد جرایم خشونت‌آمیز به یک میلیون و ششصد و هشتاد و هشت هزار و پانصد و چهل مورد رسیده بود.

رابرت اسمیت، یکی از محققان دانشکده حقوق هاروارد گفت: این گزارش که روز دوشنبه و همزمان با مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش منتشر شد، به یک فوتبال سیاسی بدل گشت.

ترامپ‌ هفته گذشته تاکتیک‌های تهاجمی پلیس از جمله رویکرد “توقف و تفتیش” را تحسین کرد اما کلینتون برای کنترل تسلیحاتی جدی تر به منظور کمک به توقف خشونت‌ها تلاش کرد و خواستار برنامه های ملی درخصوص استفاده از زور توسط افسران پلیس شد.

اف.بی.آی اعلام کرد، در سال 2015 میلادی 15 هزار و 696 مورد قتل در آمریکا رخ داده در حالیکه سال گذشته تعداد قتل‌ها 14 هزار و 164 مورد بوده است. اگرچه جرایم خشونت‌آمیز در سال‌های 2014 و 2013 نسبت به آمار سال 2015 میلادی کمتر است اما آمار 2015 از آمار جرایم خشونت‌آمیز در سال‌های 2012 و قبل از آن پایین‌تر است.

این گزارش اف.بی.آی همچنین به افزایش جرائم خشونت‌آمیز در شهرهای چون شیکاگو، بالتیمور و واشنگتن اشاره داد.

جیمز کومی، رئیس اف.بی.آی سال گذشته هشدار داد: جرایم خشونت‌آمیز در آمریکا افزایش یافته چراکه بررسی دقیق تاکتیک‌های پلیس جوی را به وجود آورده که افسران را از استفاده از تاکتیک‌های تهاجمی دلسرد می‌کند.ایسنا