رسوایی‌های اخلاقی نامزدهای پیشتاز انتخابات آمریکا را احاطه کرده‌اند

عمومی

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به رسوایی‌های اخلاقی دونالد ترامپ و همسر هیلاری کلینتون نوشت: رسوایی‌های جنسی، نامزدهای امیدوار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را احاطه کرده است

در حالی که مبارزات انتخاباتی نامزدهای انتخابات 2016 به شدت در حال پیگیری است، رسوایی‌های اخلاقی خانواده دو نامزد پیشتاز جمهوریخواه و دموکرات، بار دیگر سوژه رسانه‌‎های غربی شده است.

روزنامه «سان» چاپ انگلیس در مطلبی به رسوایی‌های اخلاقی دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات 2016 آمریکا طی سالیان گذشته و همچنین رسوایی‌های اخلاقی شوهر هیلاری کلینتون پرداخته است.

در این گزارش آمده که ترامپ و کلینتون در حالی در حال پیش بردن مبارزات انتخاباتی خود هستند که اولی با اتهام خشونت، آزار جنسی و حتی تجاوز از سوی همسران سابق خود مواجه بوده و دومی هم با اتهام‌های مشابهی که بیل کلینتون شوهرش در مرکز آن بوده، مواجه بوده است.

ترامپ 69 ساله تاکنون سه بار ازدواج کرده و بارها در دوران زندگی متاهلی خود با اتهام‌های «تجاوز» مواجه بوده و علیه او در این باره حرف‌ها و حتی شکایت‌های زیادی صورت گرفته است.

کلینتون 68 ساله هم به نوع دیگری درگیر این ماجرا بوده است. نامزد دموکرات و پیشتاز کنونی انتخابات آمریکا با انواع اتهام‌ها و رسوایی‌های اخلاقی بیل کلینتون شوهرش دست و پنجه نرم کرده است.

ترامپ در سال 1977 برای اولین بار با زنی به نام «ایوانا» ازدواج کرد و اولین رسوایی اخلاقی او در سال 1985 با انتشار خبر «خیانت» او رقم. در خبرها آمده بود که او با هنرپیشه‌ای به نام «مارلا ماپلس» رابطه غیراخلاقی داشت.

یک سال پس از جنجال‌ها در این باره بود که همسر اول ترامپ با سه فرزند از او طلاق گرفت. پس از این طلاق، ترامپ در سال 1993 با همان هنرپیشه ازدواج کرد تا مارلا ماپلس همسر دوم او شود.

خبرهای زیادی در رسانه‌ها درباره خیانت‌های ترامپ و مارپلس در مدتی که آن‌ها زن و شوهر بودند، منتشر شد. در همین مدت همچنین خبر رابطه غیر اخلاقی ترامپ با «کارلی برونی» هم در رسانه‌ها منتشر شده بود. او مدل فرانسوی بود که بعدها همسر نیکلاس سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه شد.

ترامپ در نهایت همسر دومش را هم طلاق داد. او در سال 1997 با مدلی به نام «ملانیا کناوس» اهل اسلواکی آشنا شد و در نهایت در سال 2004 او را به عنوان همسر سوم برگزید.

این روزنامه در تشریح روابط غیراخلاقی ترامپ به جزئیات گسترده‌ای از رفتارهای خلاف عرف او، از جمله تجاوز به عنف و سوءاستفاده جنسی او از زنان پرداخته است.

«سان» در این گزارش به رسوایی‌های اخلاقی بیل کلینتون هم اشاره کرده است. رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سال 1975 با هیلاری کلینتون ازدواج کرد. برای اولین بار در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری بود که خبر رسوایی اخلاقی بیل کلینتون رسانه‌ای شد.

در آن وقت بود که مدل و هنرپیشه آمریکایی به نام «جنیفر فلاورس» ادعا کرد که با بیل کلینتون رابطه‌ای 12 ساله داشته هر چند این ادعا آن زمان از سوی کلینتون رد شد اما او بعدها در کتاب خاطراتش رابطه با این هنرپیشه را تایید کرد اما مدعی شد که تنها یک بار در سال 1977 با او رابطه برقرار کرد.

بیل کلینتون در سال 1994 با یک رسوایی دیگر هم مواجه شد. در این سال بود که هنرمندی به نام «پائولا جونز» علیه کلینتون به اتهام «آزار جنسی» در سال 1991 به دادگاه شکایت کرد که در نهایت با پرداخت 850 هزار دلار توسط رئیس‌جمهور اسبق آمریکا این پرونده مختومه شد.

خبرها درباره رسوایی‌های اخلاقی بیل کلینتون ادامه داشت. پرسر و صداترین خبر در این باره مربوط به رابطه غیراخلاقی او با «مونیکا لووینسکی» در حد فاصل سال‌های 1995 تا 1997 بود؛ زمانی که او رئیس‌جمهور بود.

در سال 1999 هم زنی به نام «جوانیتا برادریک» در رسانه‌ها مطرح کرد که بیل کلینتون دو دهه قبل و در جریان مبارزات انتخاباتی در آرکانزاس به او تجاوز کرد.