ناتو قادر به تصرف کالینینگراد در عرض دو روز است

عمومی

 

یک ژنرال بلندپایه چینی معتقد است ائتلاف نظامی ناتو در زمان بروز جنگی با روسیه در حوزه دریای بالتیک، قادر است منطقه محصور کالینینگراد، متعلق به کشور روسیه را در عرض دو روز تصرف کند

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ماه سپتامبر گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، منطقه کالینینگراد، یک منطقه کوچک محصور میان لهستان و لیتوانی در حوزه دریای بالتیک که جزو خاک روسیه محسوب می شود “کاملا در برابر هر گونه برنامه تجاوز و حمله ای که ژنرالهای آمریکایی تدارک دیده‌اند” محافظت شده است.

با این حال بر اساس گزارش یک پایگاه چینی موسوم به “ایست‌دی”، ژنرال “دو ونلونگ”، یک استراتژیست ارشد ارتش چین، معتقد است، ناتو قادر به تصرف این منطقه در عرض دو روز در زمان درگیری با روسیه در حوزه بالتیک است.

به گفته این ژنرال چینی، کالینینگراد منطقه بزرگی نیست و مساحتش 15000 کیلومتر مربع بوده و 1000 کیلومتر نیز با مسکو فاصله دارد اما در مقابل بسیار به کشورهای ناتو نزدیک است.

او گفت، روسیه ممکن است سریعا در اقدامی تلافی‌جویانه دست به حملاتی علیه چند پایتخت کشورهای اروپایی بزند و ممکن است وضعیتی ایجاد شود که در آن یک عملیات در ابعاد گسترده در سراسر اروپا به جریان بیفتد.

مقامهای روسیه درباره گزارش این پایگاه چینی اظهار نظر نکرده‌اند.

این اظهارنظرهای وی بعد از آن مطرح شد که ریچارد هوکر، یک کارشناس ارشد اندیشکده موسوم به “بنیاد جیمزتاون”، در گزارشی ادعا کرد، در یک سناریوی “فرضی” مربوط به درگیری مسلحانه ناتو با روسیه در حوزه دریای بالتیک، این ائتلاف باید منحصرا متمرکز بر تصور منطقه کالینینگراد در عرض دست کم دو هفته باشد.

هوکر خاطر نشان کرد: آنچه که الزامی است این است که نخست قوای ناتو در عرض 14 روز بر پایگاه دفاع هوایی کالینینگراد غلبه کنند تا مزایای مربوط به قدرت هوایی ائتلاف را وارد بازی کنند، دوم این که قوای مستقر و نیروهای تقویتی که در ادامه سریعا به آنجا میرسند برای مدت 30 روز مواضعشان را حفظ کنند و سوم این که نیروهای تقویتی فراوان در مدتی کمتر از 30 روز بعد از آغاز درگیری‌ها، با قدرت وارد جنگ شوند. امروزه ناتو آماده عملی کردن هیچ یک از این اهداف نیست.

آنتون علی‌خانوف، رئیس منطقه کالینینگراد روسیه به نوبه خود گزارش هوکر را یک “داستانی تخیلی برای مجله‌ها” دانست و گفت ” از اظهار نظر درباره مهملات آمریکایی‌ها خسته شده است”.