چین به رهبری قوی نیاز دارد در غیر اینصورت فرو می‌پاشد

عمومی

 

دولت چین در گزارش سیاستگذاری خود که امروز (جمعه) و پیش از هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین منتشر شد، آورده است، پکن به یک رهبری قوی و متحد در حزب کمونیست نیاز دارد، در غیر این صورت کشور از هم فرو می‌پاشد

به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر خبری کابینه چین در گزارش خود آورده که موفقیت کشور از زمان روی کار آمدن کمونیست‌ها در ۷۰ سال قبل مرهون رهبری حزب است.

در این گزارش همچنین آمده است:‌ چین یک کشور عظیم با شرایط ملی پیچیده است و مشکلات مدیریتی آن به ندرت دیده می‌شود. بدون یک نیروی رهبری قوی و متحد، این کشور به سمت جدایی و فروپاشی می‌رود و یک فاجعه برای جهان به بار می‌آید.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین که قرار است روز سه شنبه مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را جشن بگیرد، قوانین حزبی را تشدید کرده و آنهایی را که ممکن است اختیارات وی را که از ۲۰۱۲ در راس کار قرار دارد به چالش بکشاند، سرکوب کرده است.

رئیس جمهوری چین همچنین بر برنامه مدرن کردن ارتش که باعث تنش در منطقه شده، نظارت دارد.

در این گزارش همچنین ذکر شده است: چین به دنبال صادر کردن مدل توسعه‌ای خود نیست و نمی‌خواهد مدل‌های خارجی را هم به داخل کشور بیاورد و تنها به دنبال صلح است و نه تسلط و هژمونی. در ژن مردم چین اثری از تهاجم به دیگران یا تسلط بر جهان وجود ندارد. در دوران مدرن، چین از سوی قدرت‌های بزرگ آسیب دیده و جنگ‌ها و ناآرامی‌ها باعث سرکوب بیش از حد مردم شده است. چین هرگز به دنبال سرکوب دیگران نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: چین هرگز منافع اصلی و محوری خود را کنار نمی‌گذارد و اجازه نمی‌دهد تا امنیت و تمامیت ارضی‌اش در معرض خطر قرار گیرد. تهدید نبردهای تجاری و ادامه افزایش تعرفه‌های گمرکی برای حل مشکلات سازنده نیستند. چین مطمئن است که توانایی رویارویی با مشکلات را دارد و بحران‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و برای یک جهان جدید روی گشاده دارد. ایالات متحده نمی‌تواند چین را کنترل کند و بعید است که بتواند توسعه چین را متوقف کند. آسیب زدن، اعمال ممنوعیت و سرکوب سایر کشورها و انتقال تضادهای داخلی به خارج از کشور، آمریکا را قوی نمی‌کند.