رقابت نفس‌گیر در استانبول؛ اردوغان در آستانه شکست

عمومی

 

نتایجی که در ساعات اولیه صبح امروز از سوی نهاد عالی انتخابات ترکیه و برخی خبرگزاری ها منتشر شده است نشان دهنده پیشی گرفتن اکرم امام اوغلو، کاندیدای حزب جمهوری خلق در شهر استامبول است

در حالی شب گذشته پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات شهرداری ها در شهر استانبول بن علی ییلدیریم، کاندیدای حزب عدالت و توسعه اعلام پیروزی در انتخابات کرد اما نتایجی که در ساعات اولیه صبح امروز از سوی نهاد عالی انتخابات ترکیه و برخی خبرگزاری ها منتشر شده است نشان دهنده پیشی گرفتن اکرم امام اوغلو، کاندیدای حزب جمهوری خلق در شهر استامبول است.

اکرم امام اوغلو در ساعت 7 و 19 دقیقه صبح امروز به وقت محلی در دهمین سخنرانی خود برای رسانه های عمومی از دیشب تا کنون با انتقاد از عملکرد کاندید رقیب و خصوصا خبرگزاری دولتی آناتولی گفت: خبرگزاری آناتولی از انجام وظایف خود بازمانده ااست و به این تزتیب با این عملکردش نشانه ای ناپسند در تاریخ معاصر ترکیه از خود به جای گذاشت.

امام اوغلو تاکید کرد: بدون احتساب یک صندوق، تا کنون مجموعه رای من 4 میلیون و 141 هزار و 206 رای و میزان آرای رقیبمان 4 میلیون و 141 هزار و 179 رای است.

این سخنان امام اوغلو در حالی است که در جبهه عدالت و توسعه که دیشب اعلام پیروزی کرده بود سکوت حکمفرماست و خبرگزاری دولتی آناتولی نیز از به روز رسانی میزان آرا کاندیدهای استانبول خودداری میکند.

خبرگزاری “DHA” که خبرگزاری نزدیک به دولت نیز به شمار می رود ساعتی پیش با استناد به آماز ساعت 8 صبح امروز نهاد عالی انتخابات ترکیه (YSK) مدعی شد که با شمارش 99.63 درصد صندوق های شهر استانبول اکرم امام اوغلو از رقیب خود پیشی گرفته است.

بر اساس این خبر در حالی که امام اوغلو 48.80 درصد آرا را به خود اختصاص داده است بن علی ییلدیریم 48.48 صدر از آرا را به دست آورده است و کاندید حزب جمهوری خلق با 27 هزار و 919 رای تا کنون پیروز انتخابات است

  تسنیم،