افغان‌ها به پناهندگی نیاز دارند،نباید جنایات در اروپا را گردن آنها انداخت

عمومی

 

یکی از مقام‌های ارشد در امور مهاجران سازمان ملل گفت، کشورهای اروپایی نباید در بازگرداندن مهاجران افغان به کشورشان تعجیل کنند یا آنها را مقصر بروز ناآرامی‌های اخیر در کشورهای اروپایی بدانند

به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی امور پناهنجویان سازمان ملل گفت که با توجه به اقدامات انتحاری و حملات در سراسر افغانستان از سوی طالبان و داعش، بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان یک مساله پیچیده در اروپاست.

وی در یک نشست خبری درباره این مساله گفت:‌ فشارهای زیادی بر افغان ها برای بازگرداندنشان وجود دارد. توصیه ما این است که این روند باید با احتیاط کامل صورت گیرد چون شرایط امنیتی باید مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران واکنش علیه شهروندان افغان در اروپاست، گفت: حساب یک پناهجو یا آواره که دست به خشونت می زند را باید از بقیه همشهریانش جدا کرد.

گراندی گفت، مظنونان ارتکاب جنایت و خشونت را باید به دست قانون سپرد و نسبت به مقصر شناختن کل آن جامعه به خاطر ارتکاب آن جنایت از سوی یک شخص یا سیاسی کردن آن مساله ابراز نگرانی کرد.

وی ادامه داد: این واقعا خطرناک است چون اکثریت قریب به اتفاق پناهجویان و آوارگان دست به جنایت نمی‌زنند و آنها به شدت در معرض تبعیض قرار دارند.