جشنواره های محلی ( ناحیوی) شهرگتنبرگ

عمومی

شهر گتنبرگ بعنوان مركز ایالت ویستراگوتلند و دومين شهر بزرگ كشور سوئد در شبه جزيره اسكانديناوي در شمال اروپا واقع بوده, از طبیعت زیبا و آب و هوای خوشگواربرخوردار میباشد

20160514_141756

شهر گتنبرگ که بیشتر از چهارصد سال از قدامت آن میگذرد, به نواحی مختلف تقسیم گردیده که هر بخش آن با سکنا شدن اقلیتهای اتنیکی ( مهاجرین و پناهندگان) از کشور های مختلف جهان در کنار اتباع سوئد, تنوع کلتوری را ایجاد نموده و این تمایز در برنامه ریزی جشنواره های محلی ( ناحیوی) که همه ساله با حضور و شرکت فعال ساکنین این محلات سازماندهی میگردد بوضاحت بمشاهده میرسد

20160514_141826

روز گذشته, شنبه 14 می, ناحیه بیسکوپسگوردن شهر گتنبرگ با این جشنواره لحظات خوشی را برای مردم به ارمغان آورده بود.

ساحه مشخص برای تجلیل ازین ضیافت بزرگ در محلی در نزدیکی آب, احاطه شده از جنگلات سرسبز, و تجهیز آن با ستیژ, غرفه ها و کمپ های مختلف برای نهاد های اجتماعی و سایر سازمانها فراهم آورده شده بود که محل مورد نظر زیب و زینت خاصی را بخود گرفته بود.

ستیژ بزرگ با هنر نمائیهای متنوع توسط هنرمندان و آماتور ها که نمایانگر کلچر غنی ملتها را به نمایش میگذاشت, محور این جشنواره را تشکیل میداد.

 آواز خوانیها, پایکوبیها و ترانه خوانیها توام با موسیقیهای شاد و دلپذیر بر سرور و شادمانی اشتراک کنندگان افزوده بود

20160514_114209

غرفه های مملو از انواع غذا های لذیذ از کشور های مختلف و هوسانه ها ( غذا های دلیکاتس), کلوچه باب, تنقلات و نمایش صنایع دستی, لباسهای ملی وکتب یکی دیگر ازدیدنیهای این ضیافت بزرگ بود.

انجمن فرهنگی میهن که خود نیز با فعالیتهای کلتوری اش مشغول است, درین جشنواره بصورت فعال سهم گرفته و در غرفه ویژه ایکه برایش اختصاص داد شده بود, با نمایش لباسهای زیبای ملی, غذا های وطنی و دسر های متنوع, دوستان را گرد هم جمع نموده بود.

حضور تعداد زیاد هموندان, بازدید اشتراک کنندگان و بهره بردن از طعم خوشمزه خوراکه های وطنی, برای شان خیلیها جالب به نظر میرسید

 با استفاده ازین فرصت, بمنظور شناخت بیشتر بازدید کنندگان از مسائل اجتماعی ـ کلتوری کشور ما افغانستان, صحبتهای مبسوطی پیرامون رسوم و عنعنات پسندیده وطن عزیز ما انجام شد که مورد دلچسپی ایشان قرار گرفت.

مشغولیت اطفال و نوجوانان هموطن در پارک بازیها, رقص و پایکوبی جوانان, صحبتهای صمیمانه بانوان و گردش در فضای خوشگوار, زمینه تفریح خوبی را برای همه مهیا ساخته بود.

این جشنواره که از ساعت ده قبل از ظهر آغاز یافته بود با عکسبرداریها و فلمگیریهای یادگاری, بساعت شش عصر به پایان خود رسید.

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

2016/05/14