آمار تکان‌دهنده صندوق “نجات کودکان

عمومی

 

سالانه ۱۰۰ هزار نوزاد یمنی در مناطق جنگ زده جهان کشته شده‌اند

صندوق بین‌المللی “نجات کودکان” در گزارشی اعلام کرد که در پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نوزاد در سراسر جهان به خاطر درگیری‌ها کشته شده‌اند.

تعداد میانگین تلفات کودکان در مناطق جنگ زده در سراسر جهان سالانه بیش از ۱۰۰ هزار و یا روزانه ۳۰۰ نوزاد است.

در این گزارش آمده است: بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی دست کم ۵۵۰ هزار تلفات نوزاد زیر یک سال به خاطر درگیری‌ها در ۱۰ منطقه جنگ زده اصلی ثبت شده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، این گزارش افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالی، نیجریه و سومالی را به عنوان کشورهایی که در آن کودکان در سال ۲۰۱۷ میلادی به خاطر جنگ بیشترین صدمات را شاهد بودند، ثبت کرده است.

این آمار شامل نوزادانی که مستقیماً در درگیری‌ها کشته شده‌اند، نیست بلکه شامل نوزادان و کودکانی است که بر اثر تأثیرات جنگ از جمله گرسنگی، قحطی، شروع بیماری، تخریب بیمارستان و یا تأخیر در ارسال کمک جان باخته‌اند.

در این گزارش آمده است: اگر کودکان زیر پنج سال را نیز در این آمار بگنجانیم تعداد تلفات کودکان به ۸۷۰ هزار کودک افزایش می‌یابد.

این گزارش افزود: تأثیر هولناک جنگ‌ها بر کودکان تا حدودی نتیجه درگیری‌های مدرن است که اغلب در بین جمعیت‌های غیر نظامی رخ می‌دهد، اما بحرانی نیز در قبول مسئولیت وجود دارد. به صورتی که حقوق کودکان در سراسر جهان دائماً به صورت گسترده و گاهی اوقات به صورت تعمدی نقض می‌شوند.

این خیریه برآورد می‌کند که نزدیک به ۱۷۵ هزار سرباز یا مبارز در همین دوره پنج ساله در درگیری‌ها کشته شده‌اند.