روسیه در صدر قدرتمندترین ارتش‌های اروپایی قرار گرفت

عمومی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت:

روسیه در جایگاه نخست در رده بندی 25کشور دارای قدرتمندترین ارتش‌های اروپا قرار گرفته است. پورتال خبری آمریکایی «‌Business Insider» مقایسه‌ای بین نیروهای مسلح کشورهای مختلف اروپایی انجام داده است. در این رده بندی معیارهایی مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات لجستیکی، منابع طبیعی، توان بالقوه تولید، تعداد عملیات نظامی، روند توسعه کشور و نیروی کار آن در نظر گرفته شده است.

بر اساس این رده‌بندی، توان نظامی روسیه بدین ترتیب ارزیابی شده است: تعداد کل جمعیت روسیه – 519 257 142  نفر، در ارتش روسیه سهمیلیون و 586 هزار و 128  نفر خدمت می‌کنند، در ترکیب نیروهای مسلح کشور 3914 هواپیما، از جمله 818  جنگنده وجود دارد. ارتش روسیه دارای 20300  تانک است. فناوری‌های دریایی این کشور 352  ،از جمله ناو هواپیما بر، کشتی جنگی و زیردریایی است. بودجه دفاعی روسیه هم 46 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

در این رده بندی رتبه‌های بعدی از لحاظ توان نظامی در اروپا به کشورهای فرانسه، انگلیس، ترکیه و آلمان اختصاص یافته. قابل توجه است که در میان 10 کشور اروپایی دارای ارتش قدرتمند، ارتش اوکراین نیز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده. ضمن اینکه بلژیک در این رده‌بندی قرار نگرفته است.