چگونه کشوردربرابرچشمان دولت وخارجي هاچپاول گرديد؟؟؟ -( استاد صباح ) پيوسته بگذشته – گام به گام باحقايق

عمومی

سیاف با داشتن 39 محافظ، ملا تره خیل کوچی 30 محافظ، حاجی الماس 20 محافظ، محمد یونس قانونی 29 محافظ، ملا عزت الله عاطف 23 محافظ و فضل الهادی مسلم یار 18 محافظ بیشترین محافظان را در بین وکلا و سناتوران دارند

vcbv

در جمع دریافت کنندگان محافظ از وزارت داخله کسانی نیز وجود دارند که درتمام دوره ی وکالت ویا سناتوری خود چند بار بیشتر در مقر پارلمان حضور نیافته اند و چهره هایی نا آشنا برای همکاران خود می باشند.

تفنگ داران سكوتم را شكستند

دل دائم صبورم را شكستند

به جرم مردم ووطن پرستي

پر و بال عبورم را شكستند

مرا از خانه ام بيرون كشيدند

چه بي پروا حضورم را شكستند

تمنا در نگاهم موج مي زد

ولي روياي دورم را شكستند.

xcvxv

سيدمنصورنادري

بعد ازقضیه کابلبانک، دومین جفاکار درحق ملت وزارت معادن است که میلیاردها دالر از پول مردم را حیف و میل کرده است. نفت آمودریا با یک شرکت چینایی قرارداد شده و این شرکت تعهد سپرده که بیش از ۴ میلیارد دالر در داخل افغانستان سرمایه گذاری می کند که در این صورت ۴ هزار شغل ایجاد می شد؛ اما براثربی توجهی وزارت معادن، شرکت یاد شده خلاف قرارداد به ۵۰۰ هزار دالر اکتفا کرده است. نمک اندخوی فی تن ۱۲۰ افغانی قرارداد شده، اما کسی حاضر است که فی تن به ۶۰۰ افغانی این معدن را قرار داد کند؛ معدن طلا در مساحت ۵۰۰ متر مربع قرارداد شده؛ اما شرکت استخراج کننده ۴ هزار متر مربع زمین را کاوش کرده و طلایش را استخراج می کند. اداره نورم و استندرد نیز با یک شرکت پاکستانی قرارداد دارد که از واردات هرتن مواد نفتی ۵ دالر می گیرد؛ اما خودم حاضر استم که واردات فی تن مواد نفتی را به ۵۰ دالر قرار داد کنم. شرکت پاکستانی، روزانه ۲ تا ۳ صدهزار دالر سود این قرارداد را از افغانستان خارج می کند. تمام معادن افغانستان در اختیار زورمندان است و حکومت به ویژه وزارت معادن هیچ چیزی گفته نمی تواند. پیش از این؛ رییس جمهور اشرف غنی گفته بود که با زورمندان برخود جدی و قانونی خواهد کرد.همچنان دیده بان شفافیت میگوید استخراج معدن طلاء قره زغن در ولسوالی دوشی ولایت بغلان به صورت غیر قانونی جریان دارد. شرکت منابع طبیعی افغان کرستال شرکتِ است که ادارهء دیده بان شفافیت آن را متهم به استخراج غیرقانونی ذخایرطلا ازمعدن قره زغن ولایت بغلان می کند. اعضای این اداره می گویند، براساس قرارداد شرکت منابع طبیعی افغان کرستال مکلف بود تا پروسهء اکتشاف این معدن را تعقیب کند، اما این شرکت ازسه سال به اینسو خلاف مواد قرارداد، وارد مرحلهء استخراج شده است. براساس سروی آنان این کار باعث از دست دادن منابع و عایدات افغانستان گردیده است: این شرکت فعالیت ها و استخراج غیر قانونی را درساحه انجام داده که باعث از دست دادن منابع و عایدات برای حکومت افغانستان شده، بر خلاف قراردادِ که با وزارت معادن داشته، به جای اکتشاف به مرحلهء استخراج هم رفته و به شکل غیر قانونی معدن را استخراج کرده است.

هشتاد درصد باشنده گان اطراف این معدن درفقر زند گی می کنند که باید برطبق قرارداد در پروسهء اکتشاف این معدن به کار استخدام می شدند، اما این شرکت کارمندان خارجی را در این معدن به کار گماشته است. امنیت ساحهء معدن از سوی محافظین این شرکت محدود ساخته شده است که داخل شدن به معدن و نظارت ازآن را محدود ساخته است. ساحهء معدن طلاء قره زغن که در ولسوالی دوشی ولایت بغلان موقعیت دارد، متشکل ازچهار کلستر طلا بوده که استخراج آن درطول دوالی سه دهه صورت گرفته است.

کمپنى افغان کرستال نيچرل ريسورس، فعاليت هاى خود را به تاريخ ١٣ اکتوبر سال ٢٠١٠ ميلادى، به مديريت سيد سعادت پسرسيد منصور نادرى، آغاز کرده است. قرارداد استخراج طلاى بغلان، ميان وزارت معادن و پطروليم وکمپنى افغان کرستال نيچرل ريسورس، به تاريخ ٢٠ جدى سال ١٣٨٩ هجرى، به ارزش ٥٠ ميليون دالر امضا شد.

همچنان سید منصور نادری در غصب چوکی های پارلمان زیاد حسود بود و می خواست تسلط خود را از طریق گرفتن کرسی های پارلمان از بغلان به بامیان، قندز، کابل، سمنگان و بدخشان توسعه بدهد. او بخاطر تحقق هدفش پول هنگفت را تخصیص داده پسران و اقاربش را به شرح ذیل به جاهای مختلف کاندید نمود:

سید منصور نادری در بغلان سید جعفر نادری پسر ارشد سید منصور در بدخشان سید فرخنده زهرا نادری دختر سید منصور در کابل سید داود برادرزاده سید منصور در قندز

ازچهار نامزد خانواده سید منصور نادری سه نفر (سید منصور، سید فرخنده و سید داود) در لیست وکلای برنده ظاهر شد و سید جعفر در نتیجه تصادم با مردم محل موجب قتل دو نفر شده، خودش زخمی شد و فعلا زیر تداوی است.

موضوع اصلی این گزارش که از عنوان آن پیداست، اسناد تقلب و رشوه دهی سید منصور نادری است که بدست نهاد های امنیتی افتاده است. قضیه تقلب و رشوه دهی سید منصور به کمیسیون انتخابات از این قرار است که از جمله صد ها هزار دالر رشوه که سید منصور نادری برای غصب چهار کرسی پارلمان مصرف کرده است، مبلغ دوصدو پنجاه هزار دالر آن بدست مسوولین امنیت افتاده است. قضیه طوری بوده که شخصی بنام عزیز مهماندار یکی از افراد اعتمادی سید منصور که وظیفه تسلیمی رشوت به عهده اش بوده، با اسناد و پول نقد توسط مسولین امنیتی دستگیر شده است. بعد به تعقیب آن دونفربنام های شمس الدین و …. نیز دستگیر می شوند که یکی آنها در سرای شهزاده، جای معادله اسعار گرفتار شد. سید منصور مبلغ پنجصد هزار دیگر را به مسولین امنیتی رشوت میدهد و کوشش می کند که موضوع به رسانه ها درز نکند

fgfdxg

گل آغا شیرزی

گل آغا شیرزی که به گزارش يکی از رسانه های کانادایی، بصورت گسترده درتوليد و قاچاق مواد مخدر دست دارد، زمانی که والی قندهار بود، هفته ی يک ميليون دالرآمريکايی از راه قاچاق مواد مخدر و دزدی از عوايد گمرکی بدست می آورد.  اين رسانه ی کانادایی نوشته است که بسياری از مشکلات اختلاس و فساد به زمانی برمی گردد که در جنگ عليه طالبان درسال دوهزاريک ميليون ها دالرازطرف اردوي ويژه ی آمريکا و سازمان استخباراتی آن به عاملانی مانند گل آغا شيرزی داده شد و پس از بيرون راندن طالبان ازقدرت، اين عاملان دوباره در حکومت افغانستان سهيم شدند. درکنار توليد و قاچاق مواد مخدر و دزدی ازعوايد گمرکی، گل آغا شيرزی يکی ازعوامل سرکوب رسانه ها و چهره های معترض در ولايات جنوبی و شرقی می باشد. خبرنگاران منتقد درقندهار و ننگرهار کوچکترين انتقادی از عملکرد گل آغا شيرزی نمی توانند انجام دهند و حتا به ظاهر فرهنگيانی مانند صفيه صديقی که از خوان مردم در پارلمان صاحب مال و منال شده است و مردم فقط خواب کردن او را در پارلمان ديدند… درننگرهار و درمحدوده ی حکومت گل آغا شيرزی يک رضایت ظاهری ازعملکرد او بر زبان رسانه ها و به ظاهر کارشناسان است که به سادگی دروغ را نشان می دهد.

vcbcvbcv

حصین فهیم برادرمارشال فهیم

حصین فهیم برادرفهیم یکی از قاچاقبران مواد مخدر، جنایتکار و دزد تمام دارایی های ملت میباشد. حصین فهیم به کمک مارشال فهیم و بعضی اشخاص وادارات فاسد دیگردولتی تمام کارهای خلاف وغیرقانونی چون قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشور های آسیای میانه، روسیه وکشورهای آروپایی، اختلاص و یا به سرقت بردن تمام دارایی های مردم عام چون میلیون ها دالرپول نقد ازکابل بانک وبه زورغصب نمودن زمین های مردم و دولتی میباشد. مارشال فهیم دردوران جهاد ومقاومت همرا با همراهانش میلیون ها افغان بی گناه را شهید و بی سرپناه ساختند، خانه های مردم بی گناه را ویران نمودند و تمام دارایی های مردم را چوروچپاول نمودند. و به نوبه خود حالا برادرش(حسین فهیم) توسط حمل ونقل مواد مخدراکثر خانواده های مردم را ویران و تمام جوانان را به استفاده ونشه مواد مخدر آغشته ساختند و خانه های مردم، زمین های مردم و دولتی را به زورغصب نمودند، و هیچکسی وجود ندارد که برای ایشان بگوید که چرا! بخاطریکه تمام دولت دردست ایشان هستند.

به اساس گفته های فهیم درکنفرانس والیان که ایشان ملیارد ها دالر را به مجاهدین توزیع نموده و حالا اگردرافغانستان صلح وامنیت تآمین نشود ایشان دوباره اسلحه خود را گرفته و به کوه بالا میشود ودوباره چوروچپاول و مردم کشی را شروع و گد ودی را به میان میآورد. بزرگان گفته انداگرپدرت دزد نبود وتو دزد نبودی ومال یتیم نخوردی این دارایی را از کجا کرده ای؟ خانواده فهيم طي چند سال آنقدر رشد اقتصادی داشتند که نه تنها پول افغانی بلکه پوند ،دالر،کلدار،ریال وایرودرکوچه های کابل ودبی ودیگر ممالک به شاخی باد می کنند .

آنها پول سیاه را سفید و قدرت مندان فاسددولت استعماری کرزی  را سرمایه دار وصاحب فابریکه وتاجر وارداتی وصادراتی میسازند. واین سرمایه های تقلبی را بنام این وآن سرمایه گذاری ، در بازار بین المللی اسعاروسرمایه بدون اینکه از آنها کسی درمورد این سر مایه های غیر قانونی بپرسد ،  ازافغانستان خارج می شود .

cvcvb

بسم الله محمدي وزيردفاع اسبق

بسم الله محمدي چهارقرارداد بزرگ را با بهره گیری ناجایز از صلاحیت دولتی دراختیار پسرش قرار داده و اکنون پسرش عامل اصلی درانجام پروژه ی ساختمان «پنتاگون» درکابل به شمار می رود.

همچنان درهمکاری با فرزند محمد یونس قانونی به دلیل بسته گی خانواده گی، شش قرار داد بزرگ دیگر را نیز از آن خود کرده است. بسم الله ده ها تُن از بهترین تجهیزات شفاخانه ی سردار داوود خان را که قوای بین المللی به آن جا انتقال داده بودند؛ ازطریق فروشگاه دوافروشی برادر رئیس صحیه سابق وزارت دفاع، (یفتلی) به فروش رسانیده است. براساس اسناد موجود در اداره ی ناظرخارجی، «حق» بسم الله ازشفاخانه سردار داوود، بيست هشت میلیون دالر مشخص شده است. برخی منابع بین المللی به بسم الله محمدی پیام داده اند که اعضای خانواده ی وی به طور منظم کاروان های قاچاق مواد مخدر ازافغانستان به خارج را رهبری می کنند.

علاوه برآن، مجموعه مدارک و اسناد مربوط به فروش ذخیره گاه های مهمات ولایت پنجشیر به امریکایی ها و اردوی ملی از دوسیه های کلان و مشترک مارشال فهیم و بسم الله خان است که می تواند سرنوشت سرمایه های آن ها را با سوالات وبازخواست های ملی و بین المللی رو به رو بسازد. ذخایر اسلحه و مهمات پنجشیر تحت مدیریت و اداره مارشال فهیم و بسم الله خان از ابتدای سقوط طالبان به بعد، تحت پوشش کمپنی های قراردادی اکمال کننده ی مهمات و سلاح برای اردوی ملی از کشورهای روسیه، اکرائین و جمهوری چک به فروش رفته است. آن ها به همین منظور، یک دفتر جعلی در دوبی وکابل تأسیس کرده بودند؛ و منابع تحقیق، دوسیه های کامل آن را در اختیار دارند.درگزارش ذکر شده است که علی رغم دنباله سنگینی ازاتهامات وجرائم، بسم الله خان برای بسیج مردم علیه حکومت دکترغنی کارزار سراسری به راه انداخته و برای سامان دهی پروژه ی مجاهدین و «مقاومت» با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین به طور منظم دیدار و مشورت هایی داشته است.

قضیه اختلاس یک میلیارد و پنجصد و بیست افغانی ازقرارداد سي نو قلم البسه در معینیت محافظت عامه وزارت داخله قضیه اختلاس یک صدو سي دومیلبیون افغانی ازقرار داد البسه دروزارت دفاع ملی قضیه اختلاس سه صدپنجاه دومیلیون افغانی ازقرارداد سه صدپنجاه دو قلم دوا درمعینیت محافظت عامه وزارت داخله قضیه اختلاس بيست هفت میلیون دالر از قرارداد دوقلم بوت و البسه در وزارت دفاع ملی قضیه اختلاس بيست هشت میلیون افغانی از قرارداد کیک وکلچه ماموران پولیس در وزارت داخله قضیه اختلاس ششصدوبيست هفت میلیون افغانی ازقرارداد شصت سه قلم ظروف وزارت داخله قضیه اختلاس چهارصدنوددو میلیون افغانی ازچندین قراردادهای وزارت داخله

زورگيري پنهاني ٢٥ میلیون دالری یونس قانونی دروزارت معارف، رشوت ٣٠ میلیون دالری ابراهیم عادل وزیرسابق معادن، خریداری بلدنگ های چندین میلیون دالری توسط وزارت خارجه درنیویارک ‌و دوبی، چپاول ده هزارجریب زمین دولتی توسط خانواده کرزی درقندهار، سرقت هفتاد میلیون دالری توسط اسماعیل خان، غارت تجهیزات وادویه به ارزش ١٥٣ میلیون دالر و ٢٠ میلیون دالرپول نقد درشفاخانه سردار محمد داوود که درآن بسم الله خان وجنرال احمد ضیا یفتلی مظنون درجه یک اند،‌ چورکان زمین های دشت چمتله، چونغر، قرغه وغیره توسط سیاف، ملاعزت،‌ ممتاز وغیره هم‌باندی هایش، دزدی حدود نیم میلیون دالرتوسط صدیق چکری ازوزارت حج و اوقاف،‌ اختلاس هشتصد میلیون دالری عمر زاخیلوال درگمرک های جلال آباد و حیرتان، دریافت بوجی های دالرازایران توسط عمر داوودزی، اختلاس بیست میلیون دالری امین فرهنگ دروزارت اقتصاد، دزدی صد میلیون دالری نادرآتش ازشرکت هوایی آریانا، فساد قدیر فطرت درارتباط به قضیه کابل بانک وموارد دیگر، فساد چندین میلیون دالری ودیگر نابکاری های ظاهر اغبردرکمیته ملی المپیک، زمین دزدی وچپاولگري هاي عطامحمد دربلخ، دزدی زلمی حقانی ازسفارت افغانستان درپاریس،

چپاول وتاراج معادن طلايي قره زغن ولسوالي دوشي طي بيش ازدودهه توسط سيد منصورنادري،

قرارداد سه میلیارد دالری برای استخراج ١٦٠ میلیون بیرل نفت خام ازسه حوزه دریای آمو برای ٢٥ سال آینده است که به کمپنی «وطن» که بوسیله پسران کاکای کرزی (راتب پوپل و راشد) گردانندگی می‌شود مدتی قبل سروصدا های زیادی را به دنبال داشت.    

cvcvc

آیت الله شیخ آصف محسنی

درکابل ، گفته ميشد که حزب وحدت، اعضای خانواده و نزدیکان کسانی که توسط امرمستقیم آیت الله شیخ آصف محسنی به قتل رسیده‌اند علیه او به دادگاه شکایت کنند. گفته می شود، محسنی متهم به قتل سران و فرماندهان حزب وحدت و حتی سران حزب حرکت دردوران جهاد و جنگ‌های داخلی می‌باشد. مشتاق، یکی ازآن میان هست ، قتل مرموز مشتاق و ازدواج اجباری خواهرش با آصف محسنی درسن سيزده سالگی، زبان زدعام است. هزاره نيتورک مينويسد: … سيد حيسن انوري با به شهادت رساندن فرمانده مشتاق ،صادقي نيلي ، كاشفي ، سيد ابراهيم شاه حسيني، ترور نافرجام مرد انديشه وتفكرهزاره سلطانعلي كشتمند وده هاشخصيت روشن فكر وجوانان نخبه هزاره ،قتل عام هزاره ها درافشار اخفال كردن قومندانان هزاره به نفع مسعود و… بسند نكرده. امروز براي نابود كردن يكي ديگرازفرزندان غيورهزاره اقدام به ربودن ايشان كرده. تا شايد بتواند چهره هاي بيدارگرهزاره را كنارزده و خودشان همانند سالهاي تاريك گذشته از وجود اين مردم سوءاستفاده نمايند تا ازين طريق به حيات اش ادامه دهند .

مسلم فهيمي مديرمسئول هفته نامه پيك ديده بان هنگام خروج ازمنزلش توسط افراد شيخ آصف محسني (به سركردگي سيد انوري) ربوده شد. قضيه ازآنجا آغازشد كه فهيمي قبلآ درمصاحبه اي با( تلويزيون امروز)كه خوديكي ازخبرنگارانش بود براي اولين با ازجنايات زنجيره ي شيخ آصف محسني دريك رسانه جمعي پرده برداشت شهامت فهيمي تمام صاحب نظران را در پايتخت وخارج از كشور كه از جنايات شيخ آگاه بود شوكه كرد وبه خصوص اطرافيان شيخ را به شدد عصباني كرد . فهيمي موضوع مرموزشهيد مشتاق وازدواج اجباري باخواهر مشتاق توسط شيخ درسن سيزده سالگي وبه شهادت رساندن صادقي نيلي وده ها جنايت شيخ را به بحث كشاند ودرنقطه هاي تاريك اين جنايت سياه روشني انداشت كه بعد ازين قضيه تلويزيون تمدن دستپاچه شدند ودنبال راه فرار به فحاشي ومنحرف كردن اذهان عامه پرداخت .شيخ كه هميشه وارد شدن ازراه مذهب را درجامعه هزاره تجربه كرده است. وازين طريق مردم صادق هزاره را به هرطرف كه خواست كشاند وازبازوان شان چه كارهاي را كه نكشيد وچه اخاذي هاي كه نكرد وهمچنين سواربرذهن مردم ساده هزاره چه امتيازهاي سياسي ازكشورهاي همسايه براي بقاي خويش گرفت . .. سید ابراهیم شاه حسینی، صادقی نیلی و کاشفی با دستور مستقیم شیخ آصف محسنی به شهادت رسیده‌اند. تمام این اسناد در نزد حزب وحدت موجود می‌باشد. صادقی نیلی، بنیانگزار حزب وحدت با دستور نامه مستقیم محسنی در خانه‌اش به قتل رسیده است که گفته می‌شود دستورنامه واسناد در نزد حزب وحدت موجود است.

سید ابراهیم شاه حسینی نیزاسناد کتبی وجود دارد. کاشفی یکی از فرماندهان حزب حرک اسلامی در شمال بود. او زمانی توسط محسنی کشته شد که گفتگوومذاکره را با محمد محقق درشمال آغاز کرده بود. حاصل این مذاکره و گفتگوها این بود که هزاره‌ ها در آن زمان متحد شود. این گفتگوهای به صورت سری پیش رفت چون ترس از این وجود داشت که آیت الله محسنی از قضیه آگاه نشود. اما از آنجایی که محسنی مخالف این حرکت بود که هزاره‌ها متحد شوند، دیری نپاید که آیت الله محسنی از این قضیه باخبر شده و امر قتل کاشفی را برای سید محمد علی جاوید راصادر کرد. سید محمد علی جاوید بعد ازآنیکه دستورنامه مستقیم و رسمی قتل کاشفی را از آیت الله محسنی دریافت کرد بلافاصله کاشفی را به قتل رساند. گفته می‌شود گفتگوهای کاشفی ومحمد محقق به مرحله‌ء رسیده بود که حزب وحدت قرار بود تمام امکانات را برای کاشفی و پیوستن به حزب وحدت فراهم کنند.                                              ادامه دارد…