میله تابستانی و روزهای عید با دوستان

عمومی

 

امرمسلم است که انسانها همواره در جستجوی رویدادهای گوارا و خوشایندی اند تا باشد لحظاتی از فشار های روحی و روانی در امان بوده و نفسی تازه کنند زیرا زندگی با فرود و فراز اش دارای مزایا و ناملایمات بوده و انسانها که فعالترین موجودات آنرا تشکیل میدهند

برای تماشای ویدیو کلیپ فوتو های یادگاری این سفر فراموش ناشدنی ـ لطفآ اینجا کلیک کنید

با خستگی ناپذیری برای بهتر زیستن تلاش میورزند ومبارزه می کنند, مستلزم آرامش خاطر بوده و برای رفع خستگیها, امیدوار , چشم براه و انتظار لحظات مسرت افزا میباشند.

اعیاد بخشی از خوشیهای معمول در جامعه سنتی ما که عید سعید فطر, عید قربان و عید نوروز را احتوا میدارند و بشکل گسترده از آنها تبجیل بعمل می آید, ایامیست که خاطره ها را جان دوباره بخشیده و سرور و شادمانی را ببار می آورند که جهان اسلام آنرا بفال نیک می گیرد.

برای غربت نشینانی چون ما که بدور از دیار و همدیاران بومی خویش رنج میبریم, این ایام بیشتر جلب توجه مینماید. زیرا انعکاس دهنده رسوم و عنعنات پسندیده و بعنوان فرهنگ بومی ماست که بخش بزرگ از زندگی مانرا با آن سپری کرده ایم و در وجود ما نهادینه شده اند که از تجلیل آن ها لذت می بریم. بنابرین برماست تا این گنجینه معنوی مانرا به نسل های بعدی نیز انتقال دهیم.

به همین مناسبت انجمن فرهنگی میهن با برنامه های متنوع ازین ایام خجسته استقبال نموده آنرا به بزرگداشت گرفت.

عصر دوشنبه دوم عید, جمع کثیری از دوستان در سالونی گرد هم آمدند که مقدم بر همه محترم انجنیر حسام صدیقی منشی این انجمن از نام هیئت رهبری آن پیام عیدی را بدوستان ارائه نمود و در پی آن پس از صرف شام, دوستان با شنیدن آهنگهای شاد و پایکوبی جوانان این روز پر میمنت را به همدیگر تبریک گفته و آنرا گرامی داشتند.

 به همین ترتیب شنبه و یکشنبه سپری شده ( اول و دوم جولای), سفر دو روزه به تفریحگاه زیبای ( آمینس) که از مناظر سرشار طبیعی دوستداشتنی کنار دریاچه برخوردار است, از جانب انجمن میهن سازماندهی گردید که به تعداد هفتاد تن اعم از کودکان, جوانان و بزرگسالان بشمول خانمها و آقایون در آن اشتراک نموده بودند.

برنامه های سرگرم کننده این تفریحگاه را شنا, والیبال, بازی پنپانگ, گردش در هوای آزاد, شنیدن موسیقی وبرنامه ریزی بازی های مختلف و سرگرم کننده برای جوانان و اطفال, پایکوبی جوانان توام با پخت وپز غذا های لذیز افغانی و دسر های خوشمزه دست پخت بازوان توانای بانوان گرامی احتوا مینمود که برای اشتراک کنندگان خاطره انگیز و خیلیها جالب مینمود.

آواز خوانیهای دستجمعی بانوان, رقص و پایکوبی جوانان و اجرای اتن ملی در فضای باز و هوای گوارا, هنگام غروب در ساحل, بدون تردید زیبا و مسرت زا بوده و سیمای خندان حضور یابندگان را بیش از پیش شادمان گردانیده بود.

این میله تابستانی دو روزه در بحبوبه عید, لحظات فراموش ناشدنی را به دوستان به ارمغان آورده و با فلمبرداریها و تصویر برداریهای یادگاری خاطره نیکی را در اذهان این عزیزان ماندگار ساخت.

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

دوم جولای 2017

گتنبرگ ـ سویدن