نشستی به منظور ختم کورسهای آموزشی و استقبال از سال نو ترسائی

عمومی

 ایام چون کاروانی با طی فصول و نشیب و فراز هایش به پیش می تازند و با تکمیل سه صدو شصت وپنج روز, تاریخ مدوری را بنام سال رقم میزنند که مشحون از رویداد ها, حوادث و آرزوهای هدفمند بوده ونتائج فعالیت انسان و طبعیت را طی این مدت انعکاس میدهد

20161217_184157 20161217_184223 20161217_184328 20161217_190905 20161217_191025 asdsfsd cscczscd hjbjh

انسانها بعنوان بادرکترین و با شعورترین موجود روی زمین, همواره با امید زندگی کرده, آپتومیزم و خوشبینی را از دست نمیدهند. همین صفت انسانها را از سایر موجودات متمایز نموده است که برای بهتر زیستن در مبارزه مستمر باقی بمانند.

حرف بالای گذشت زمان است که ما درطی آن به فعالیتهای گوناگونی دست می یازیم و برای عملکرد بهتر خویش بایست بطور طبیعی مروری بر آنچه در گذشته انجام داده ایم داشته باشیم.

سخن بالای ایام مملو از رخدادهاست, هرگاه مشخصتر بگوئیم, هر آنچه برای مان شادی آور بوده و یا موفقیتهائی را بهمراه و در پی دارد مطمح نظر است.

بطور نمونه ایام خوشی و سرور همچو جشنها, اعیاد, سالگرد ها و نیل به پیروزیها را در زندگی میتوان مثال آورد که همیشه انسانها در انتظار آن بوده و بمنظور استقبال شایسته از آن آمادگی میگیرند.

انجمن فرهنگی میهن بحیث یک نهاد اجتماعی ـ فرهنگی, همواره سعی میورزد تا بیشتر از رویداد هائی که برای انسانها خوشیها را به ارمغان می آورند تجلیل بعمل آورد, تا باشد دوستان و علاقمندانی که در محور این نهاد گرد آمده اند, در کنار هم خوشیها را تقسیم نموده و ایام را درین غربت سرا با صفا و صمیمیت و در فضای مسرتبار سپری نمایند.

به همین منظور شنبه هفدهم دسامبر یعنی اندی قبل از ختم و در بحبوحه حلول سال نو ترسائی, به بهانه جشن ختم کورسهای آموزشی وتجلیل از جشن سال نو, محفلی را در یکی ازرستورانتهای شهر برگزار نمود که در آن جمعی از اعضاء و علا قمندان انجمن گرد هم آمده بودند.

در ابتداء محترمه ثریا احمدزی عضو هیئت رهبری انجمن با ابراز خیر مقدم به حاضرین برای همه آرزوی سلامتی نموده, بطور مختصر هدف از محفل امروزی را به اشتراک کنندگان بیان کرد.

سپس محترم انجنیر فرین محسنیان رئیس انجمن میهن با اظهار تهنیات بمناسبت ختم کورسهای آموزشی, پایان ترمین تحصیلی وآغاز تعطیلات زمستانی و استقبال از دو جشن بزرگ,( جشنواره کریسمس و سال نو ترسائی) که با این تعطیلات همزمان است, ختم موفقانه این دوره را به شاملین مکاتب و دانشگاه ها شاد باش گفته و پیروزی های مزید را برای شان متمنی شد.

موصوف همچنان پیرامون دو رویداد یاد شده در فوق توضیحات داده و دانستن آنرا برای جوانان در محیط غربت مفید دانست.

صحبت کننده بعدی محترمه انجنیر نورضیاء فرین مسئوول بخش زنان انجمن, برنامه و سرگرمیهای محفل را به خوانش گرفت که یکی آن آزمایش هوش و ذهن و طرح پرسشهائی بود که از جانب سه تن از هیئت رهبری انجمن, محترمه ها, فرزانه صدیقی, گیتی فرین و شبانه حسن ترتیب داده شده بود و جوایزی را نیز به همراه داشت که بیشتر اطفال وجوانان حاضرمحفل درآن سهیم گردیدند.

پس از صرف شام و شنیدن آهنگهای دلنشین نوبت به قرعه کشی لاتری رسید که بویژه برای کودکان و نو جوانان بسیار جالب آمد و تعداد زیادی از آنها نایل به جوایز گردیدند.

همچنان کودکان دوستداشتنی انجمن سرود زیبائی را بطور دستجمعی در معرض اجرا قرار دادند که از جانب اشتراک کنندگان مورد استقبال و کفزدنهای ممتد قرار گرفت.

در ادامه بازهم موسیقی شاد با پاکوبیهای جوانان و اجرای اتن ملی ادامه پیدا کرد.

محفل که از ساعت 16عصرآغاز گردیده بود, در فضای شور و شعف, عکسبرداریهای دستجمعی و اتموسفیر صمیمیتها بساعت 11:30 شب خاتمه پیدا نمود.

 

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

17 دسامبر2016

گتنبرگ ـ سویدن