سیاحتی به تفریحگاه امینیس ـ انجمن فرهنگی میهن

عمومی

ایام به سیر روتینش ادامه میدهند و فصلهای سال هریک پی دیگری با مزایای خاص خویش برای همدیگر جا خالی میدارند, این پدیده خود زمینه را برای زیست و لذت بردن از طبعیت زیبا و سرشار از نعمات مادی بیشتر مساعد میسازد

برای تماشای ویدیو کلیپ این سفر تاریخی  لطفآ اینجا را کلیک نمائید

سخن از فصول سال بمیان آمد, بلی!

فصل گرما با حرارت پر محبت وخوبیها یش رو به اختتام بوده و شواهدی از پائیز, قبل از فرش مطلای سطح زمین, کم کم به نظر میرسد, اما روزهای آفتابی با کمی تغیر حرارت, هنوز این سرزمین نیم کره شمالی را با آسمان نیلگونش خوشایند مینمایاند.

آری دوستان!

طبیعت زیبا و آگنده از هوای پاک و صاف کشور سویدن, که مملو از انبوه جنگلات, آب وافر, تپه های سرسبز با موقعیت در کنار ساحل, هرگوشه این سرزمین را قابل توصیف میسازد, بایست آنچه را که طبیعت برای انسانها ارزانی کرده است بصورت معقول و مثمر از آن بهره برداشت.

انجمن فرهنگی میهن با درک این موضوع, پروگرامهای تفریحی را درپهلوی سایر فعالیتهای کلتوری ـ آموزشی همواره در پلانهای کاری خویش برنامه ریزی مینماید.

انجمن میهن این بارسفرتفریحی را در روز های شنبه و یکشنبه مورخ 13و14 آگست به یکی ازسواحل زیبای شهر اودیوالا ( استراحتگاه امینیس ) سازماندهی نمود که تعداد زیادی از عزیزان اعضای انجمن, اعم از بانوان و آقایون بشمول اطفال, نوجوانان, جوانان و برخی ازمهمانان در آن اشتراک ورزیده بودند.

برنامه های مختلف از جمله سرگرمیهای مفید برای اطفال و نو جوانان, موسیقی لایف, آواز خوانیهای فولکلوریک بانوان, نمایش فلم, بازی تینس, شنا, گردش در هوای گوارا, بیان فکاهیات و لطیفه ها , صحبتهای گرم, صمیمانه و بی آلایش دوستان, سهمگیری دستجمعی و خودمانی اشتراک کنندگان در پخت و پز غذاهای وطنی منجمله قابلی پلاو و کباب, با دسر ها و هوسانه های متنوع, دست پخت دستان توانای خانمهای گرامی, به همیاری و سهم فعال جوانان دیروز و امروز, سفره رنگین و خوان وطنی را بیشتر زیب و زینت بخشیده و این ایام را برای دوستان انجمن و مهمانان عزیز ما خیلیها جالب و فراموش ناشدنی ساخته بود.

آنچه به موسیقی لایف ارتباط میگیرد, باید متذکر شد که زحمتکشی جوان با استعداد, دوکتور احسان صدیقی, با نواختن کیبورد و خواندن آهنگهای دلنشین فضا را گرمی و حرارت خاصی بخشیده بود, که استعدادش قابل ستایش و تمجید میباشد, موفقیتهای مزید را در زندگی شخصی و امور اجتماعی موصوف خواهانیم.

شایان یاد آوریست که در بخش موسیقی, آواز خوانان آماتور انجمن, عزیزان, احمد ضیاء نوری, نطاق رادیو میهن و مسئوول کلتوری و احمد طالبانی عضو انجمن میهن, در جنب فضایل دیگرنیک شان, با آوازهای گیرای خویش چند آهنگ و سروده های فولکلوریک را به اجرا در آوردند که تنوع خوبی را دراین بخش بوجود آورده بود و جوانان آنها را با پایکوبیها و شور و هلهله بدرقه مینمودند. چنین فضا مورد استقبال گرم حاضرین واقع گردید که کفزدنهای ممتد را بهمراه داشت. امیدواریم همیشه شاد و خرم بوده, امیال شان به واقعیت مبدل و رشد والاتر نصیب شان باشد!

گفتنیست که آواز خوانی دستجمعی بانوان با دفنوازی در کنار ساحل و اجرای اتن ملی, انرژی بیشتری را در فضای سالم و آسایش کامل برای این عزیزان قابل حرمت که از صمیمیت و همزیستی پر از محبت بهره میبردند به ارمغان آورده بود.

درختم سفر دوروزه, دوستان سیر کوتاهی به گوشه دیگری از طبعیت خوشگوار و مقبول این کشور, ( تفریگاه گوستافبری ) داشتند و ساعاتی را با فلمبرداریها و عکسبرداریهای دستجمعی ـ یادگاری و گردش در هوای آزاد سپری کردند.

 در یک جمله میتوان خلاصه کرد که درین سیاحت مختصر, دوستان توانستند حد اقل خستگیهای ناشی از کسب علم و کار را برای مدتی کاهش دهند و از طبیعت مملو از فیض لذت ببرند.

این سفر تفریحی در فضای همبستگی کامل, صفا و صمیمیت, سپاسگزاری از زحمات دوستان و آرزوی موفقیتهای مزید و تندرستی برای شان به پایان رسید.

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

آگست 2016

گتنبرگ ـ سویدن