وقوع هزاران مورد آزار جنسی کودکان مهاجر در بازداشتگاه آمریکا

عمومی

 

براساس برخی اسناد درون سازمانی انتشار یافته از سوی یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بیش از ۴۵۰۰ مورد سواستفاده جنسی از کودکان مهاجر غیرقانونی در بازداشتگاه‌های محل نگهداری آنها در آمریکا طی چهار سال گذشته رخ داده است

به نقل از پایگاه هیل این اسناد همچنین نشان دادند که بیش از هزار مورد از این سواستفاده‌های جنسی به وزارت دادگستری آمریکا گزارش شده است.

تد دویچ، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که عامل انتشار این سندها بوده گفت: وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا این سندها را در پاسخ به درخواست اطلاعات از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده است.

دویچ در جریان یک جلسه استماع این کمیته درباره سیاست “تحمل صفر” دولت ترامپ در قبال مهاجران غیرقانونی و جدا ساختن اعضای خانواده‌های مهاجر در مرز، مقام‌های این وزارتخانه را درباره این یافته‌ها مورد پرسش قرار داد. این سیاست منجر به جدا افتادن هزاران کودک از والدینشان در مرز جنوب آمریکا و منتقل شدن آنها به بازداشتگاه وزارت بهداشت وخدمات انسانی آمریکا شده است.

دویچ اظهار داشت: این اسناد وجود یک محیط آکنده از تجاوزهای جنسی سیستماتیک از سوی کارمندان بازداشتگاه علیه کودکان مهاجر تنها را نشان می‌دهد.

دویچ گفت:از این میان در سه سال گذشته بالغ بر ۱۵۴ مورد تجاوز جنسی کارمندان علیه کودکان مهاجر تنها وجود داشته است. این به معنی میانگین یک تجاوز جنسی از سوی کارمندان این وزارتخانه در هر هفته علیه این کودکان تنها است.

با این حال این صحبتهای تد دویچ اعتراض مقامهای وابسته به این وزارتخانه را در پی داشت و آنها می گویند کارمندان بازداشتگاههای مهاجران غیرقانونی جزء کارمندان وزارتخانه بهداشت و خدمات انسانی محسوب نمیشوند. جاناتان وایت، فرمانده ارشد یگان نظامی وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا با عصبانیت به دویچ گفت، هیچیک از کارمندان تحت امر وی تاکنون به تجاوز جنسی متهم نشده‌اند.

کایتلین اوکلی، سخنگوی وزارت بهداشت وخدمات انسانی آمریکا نیز گفت، هر یک از بازداشتگاه‌هایی که این وزارتخانه اداره می‌کند مجوزش به صورت جداگانه از سوی ایالتی که در آن قرار دارد صادر شده است و این وزارتخانه بالغ بر ۱۰۰ مورد از این بازداشتگاه‌ها در سراسر آمریکا دارد.

سندهای مذکور نشان می‌دهند که از اکتبر ۲۰۱۴ تا ژوئیه ۲۰۱۸ دفتر امور اسکان آوارگان وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا ۴۵۵۶ مورد شکایت از بابت اذیت و آزار جنسی کودکان مهاجر دریافت کرده و وزارت دادگستری نیز ۱۳۰۳ مورد از این شکایتها را دریافت کرده است و برخی از این موارد مربوط به دوران دولت باراک اوباما بوده است.

این شکایتها شامل طرح ۱۷۸ مورد اتهام سواستفاده جنسی از سوی کارمندان بزرگسال بوده‌اند و در برخی موارد کارمند متهم از سمتش اخراج شده است.