تفرقه بی سابقه در دولت آمریکا

عمومی

 

استراتژیست برکنارشده کاخ سفید ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ از تفرقه موجود در دولت آمریکا گفت

استیو بنن استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید پس از برکناری از سمت خود گفت کاخ سفید دچار تفرقه شده است.

وی اکنون به سمت پیشین خود به عنوان مدیر اجرایی بریتبارت نیوز بازگشته است.

بنن در گفتگوی خود با واشنگتن پست در روز شنبه گفت: «هیچ کدام از دولت‌های آمریکا در طول تاریخ درباره خط مشی کاخ سفید تا این حد دچار تفرقه نبوده اند.» وی افزود در این میان، اقدامات ترامپ با دستور کار کنگره‌ای که بیشتر به اولویت‌های جمهوری‌خواهان اهمیت می‌دهد تا وعده‌های انتخاباتی ترامپ، سرکوب شده است.

بنن گفت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باید بر مسائل مربوط به طبقه کارگری تمرکز کنند.

وی گفت ریاست حزب جمهوری خواه باید برنامه‌های ترامپ را درباره مالیات، تجارت و احداث دیواری میان آمریکا و مکزیک بپذیرد و در غیر این صورت، وجهه ترامپ را خدشه دار خواهد کرد.

وی گفت: «در صورتی که جمهوری‌خواهان در کنگره پشت برنامه‌های ترامپ و نه برنامه‌های خودشان بایستند، همه مسائل بهبود خواهد یافت و همه خانواده‌ای شاد و بزرگ خواهند بود.» با این‌حال گفت این «شادی» در آینده نزدیک محقق نخواهد شد.

بنن در مصاحبه با واشنگتن پست گفت اختلافات عمیق که در کاخ سفید و در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد، تفرقه‌های موجود در آمریکا را به درستی نشان نمی‌دهد.

بنن گفت: «تنش‌های موجود در کاخ سفید با تنش‌‌های موجود در کشور اندکی تفاوت دارد. این (آمریکا) کشوری مملو از تفرقه است. 50 درصد مردم از ترامپ حمایت نکرده اند. بسیاری از این افراد در هیچ وجه و شکل ممکنی از سیاست‌های وی حمایت نمی‌کنند.»

ترامپ روز جمعه «استیو بنن»، استراتژیست ارشد کاخ سفید را از این سمت برکنار کرد. برکناری استیو بنن در هفتمین ماه ریاست جمهوری ترامپ در حالی اتفاق افتاد که رئیس جمهور آمریکا به دلیل واکنش جانبدارانه‌اش نسبت به خشونت نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا بیش از هر زمان دیگری در میان سیاستمداران آمریکایی منزوی شده است.

بنن، در اولین مصاحبه خود پس از برکناری اعلام کرد: «ریاست جمهوری دونالد ترامپ که برای آن جنگیدیم و پیروز هم شدیم، تمام شد. اکنون همه نوع مشکلی بوجود خواهد آمد، روز‌های خوب و بد سپری خواهد شد؛ اما آن ریاست جمهوری دیگر رو به پایان است.» باشگاه خبرنگاران جوان