اقامت در استراحتگاه آمینس,ساحل دریا چه

عمومی

 

در ایام تابستان محلاتی چون تفرجگاه ها, سواحل دریاچه ها و سایر نقاط ایکه از طبیعت زیبا, چون کوه ها, تپه های سرسبز و جنگلات انبوه برخوردارند, همواره مورد توجه علاقمندان سیاحت و گردشگری برای تفریح و استراحت قرار می گیرند

39 43 3 5 13 14 16 18 21 22 28 29 31

شایان تذکر است که در نقاط محتلف کشور ما افغانستان جا های دیدنی و مساعد برای سیر و سفر و تفریح اند, کم نیست, ولی با تاسف که جنگ و نا امنی ها دیدن این ساحات زیبا را از دید مردم رنجدیده ما گرفته و ازین داده های طبیعت محروم ساخته است. اما بعنوان انسانهای خوشبین به آینده, امیدواریم که هرچه زود تر صلح و آرامش به این سرزمین باستانی تامین گردد تا زندگی واقعی انسانی نصیب مردم بیدفاع و محروم از نعمات طبیعی شود.

آنچه در دنیائی که ما غربت نشینان از ناگزیری در آن ساکنیم, زندگی به شکل دیگری میچرخد و مردم تا اندازه ئی در آرامش و آسایش بسر برده و ازطبیعت پر فیض استفاده اعظمی می نمایند.

با وجود دوری از وطن, ما تعدادی ازهمدیارانی که بدور یک محور اجتماعی جمع آمده ایم, تلاش می ورزیم که آنچه بر ما ارزانی شده است بصورت درست و مثمر از آن استفاده ببریم و فضا را برایمانم خوش آیند سازیم.

به همین منظور, انجمن فرهنگی میهن در روز های تعطیلی, اقامت در کنار دریاچه ئی را برای استراحت و تفریح اعضای خود برگزید و با برنامه ریزی های معین, سرگرمی های مختلف و آموزنده ئی را سازماندهی نمود.

درین سیاحت دو روزه حدود هشتاد تن از دوستان ما اعم از کودکان, جوانان و بزرگسالان از جمع خانواده ها سهم فعال گرفته اشتراک ورزیده بودند.

سرگرمی های متنوع چون فتبال, والیبال, شطرنج, شنا, شعر خوانی, گفتن فکاهیات, راه اندازی مسابقات ذهنی, گردش در فضای آزاد, شنیدن موسیقی لایف و آهنگهای شاد که با آواز هنرمند خوش صدا, آقای غنی هدایت فضای تالار را مشئون ازسرور و شادمانی نموده بود, پایکوبی جوانان و پخت و پز غذا های لذیذ افغانی ( هوسانه ئی) و جمع آمدن در گرد آتش, توانست گرد و غبار ناشی از خستگیهای کاری و آموزشی را تا انازه ئی از چهره عزیزان اشتراک کننده بزداید و نفس تازه ئی را در روح و روان شان بدمد.

شایان تذکر است که آمیزش خانواده ها, آشنائی با دوستان جدید, بویژه در بین کودکان و جوانان لمحه های خوشی را آنچه برای انسانها ضروری است, برای این دوستان به ارمغان آورده و از طبیعت مملو از فیض حظ بردند. با یک کلام باید گفت که افکار اشتراک کنندگان سرشار از مسرت و خوشی ها بود.

این سفر دو روزه با فلمبرداری ها و عکسبرداریهای ماندگار, عصر 30 جون به پایان خود رسید.

گزارشگر انجمن فرهنگی میهن

30 جون 2019

گتنبرگ ـ سویدن